Aquesta estratègia cooperativa comença amb un membre de l'equip llegint el primer paràgraf d’un text. La resta han d’estar atents.
A continuació, l’alumne o alumna següent (el segon, seguint la direcció de les agulles del rellotge) ha d’explicar el que ha llegit i fer-ne un resum.
Els que venen a continuació (el 3r i el 4t) diuen si el resum és correcte i, si cal, el matisen o l’amplien.
El 2n alumne o alumna llegeix el segon paràgraf, el 3r en fa el resum, i el 4t i el 1r diuen si és correcte, o l’amplien o el matisen. I així successivament fins que han llegit tot el text.
Si hi ha una paraula que no entenen, fins i tot després d’haver consultat el diccionari, el portaveu de l’equip ho diu al mestre o a la mestra, la qual ho demana als altres equips (que estan llegint el mateix text). Si algú ho sap, ho explica i diu, a més, com ho han deduït.
Us deixem un video per mostrar-vos com ho hem portat a terme a les classes, en aquest cas, amb el tema dels animals invertebrats.
Lectura Compartida from Escola Pia 2 on Vimeo.
M'agrada molt la técnica de la lectura compartida i em sembla molt interesant
ResponEliminaVICTOR (·__·)
hola soc la TXELL i jo trobo que aquestes tecniques son molt divertides
ResponEliminai aprens molt
es molt xulo!!!!!
Em sembla molt interasant aixo de la lectura compartida!!
ResponElimina